20191125

Pretekani na Lyse dopoledne po 9. hodine  a odpoledne po 14. hodine


Dalsi dnesni zabery inverse na Lyse













 

Pes versus jelen, dobra fotka
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tohle je neobycejne zajimavy rozhovor na dulezite tema (skoda, ze to nemohlo vyjit uz tak pred 29 lety)  tenhle  vytisk casopisu  Host si musim koupit
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Americani-vybrali-Havla-Manzelka-Milana-Kundery-o-minulosti-i-o-Parizi-kde-uz-se-neda-zit-604605   https://echo24.cz/a/SQ5dE/kunderova-zena-promluvila-emigrace-je-nejhorsi-blbost-kterou-muze-clovek-udelat 
Ve Francii je  zarazilo... Jdu po ulici s velmi významnou levicovou intelektuálkou a potkáme našeho pošťáka a já mu říkám „salut“, česky „ahoj“, a ta levičačka se zatvářila, jako by spolkla žábu, a kousek dál povídá: „No Věro, zbláznila ses? Ty ve svém postavení přece nemůžeš říkat ‚ahoj‘ pošťákovi.“ S Čechoslováky v exilu se příliš nesetkávali. „Oni nechtěli nás a my jsme nechtěli je. Všichni byli příliš negativní a jen nadávali na komunisty,“ vzpomínala Kunderová... 
Při prvním návratu do Československa v roce 1990 cítila odcizení. „Byla to zvláštní směsice dojetí, ale současně mě všechno nějak rozčilovalo. Šla jsem po Praze, poznávala místa, která jsem měla ráda, ale něco bylo jinak. A špatně. Víš, co bylo asi nejhorší? Co jsem si říkala, že tam už nejsem doma? Když jsem šla z Olšan od tátova hrobu přes celou Prahu do hotelu Hoffmeister a všude jsem slyšela angličtinu. Všude v centru byly dvojjazyčné nápisy. To nebylo možný ani při ruský okupaci, že by byly nápisy v ruštině,“ uvedla. Druhým takovým silným zážitkem byl bezdomovec v Nerudově ulici... 
V Michiganu se na večeři u příležitosti udělení čestného doktorátu Milanu Kunderovi s Čechy pohádala o politice„Jenom nadávali na komunisty a všechno bylo podle nich špatně. A to nebylo pro mne snesitelné,“ vysvětlila proč. Jako malá nebyla v Pionýrovi ani v SSM, jejího otce komunisté věznili, neměla tedy důvod komunisty hájit. Ale přesto. „Ta hrůza skončila někdy kolem roku 1963, po kafkovské konferenci. To, co bylo potom, byl jiný komunismus, který dělali jiní lidé. A díky nim byl Forman, Chytilová, Krejča, Menzel, díky nim byly Literární noviny...
Ani na Rusy prý nemůže nadávat tak, jak se to děje v Čechách. „Pamatuju si, jak jdu 21. srpna z televizního vysílání Bartolomějskou ulicí, byla plná tanků a vojenských vozidel, a najednou mne jeden z těch vojáků, mladý kluk, možná ani ne dvacet let, chytí a zatáhne do domu a zavře dveře. Já si říkám, tak šmitec, tak takhle skončím, někde zabitá v průjezdu, ale ten kluk mi vrazil do ruky horu letáků a říká: ‚Dlja tvoju mať‘ a já tam čtu v azbuce něco jako: „‘y nevíme, kde jsme, my jsme si mysleli, že jedeme do Německa, my jsme tohle nechtěli.‘ Ten kluk riskoval život! Kdyby si toho všimli, tak by ho na místě zastřelili. Já je nenáviděla, pochopitelně, ale když se ti přihodí něco takového, tak si najednou uvědomíš, že nic není černobílý. Nic není černý, nebo bílý, jak vy si tam myslíte ...
Na dotaz, zda si umí představit, že by s manželem neemigrovali a zůstali v Československu, Kunderová v rozhovoru pro Host přitakává. "Já ano. Milan by nejspíš nenapsal některé knihy, ale upřímně řečeno: no a? Prožili bychom prostě jiný život," uvádí. "Emigrant, v té první generaci, je někdo, kdo visí ve vzduchu. Skutečný domov ztratil a v nové zemi nikdy doma nebude. Já jsem doma denně, když se mi podaří usnout. To ležím na kameni nebo v tůni ve Vydře, v Brně na přehradě, bruslím nebo se koupu ve Vltavě. Já jsem celé noci doma," říká v rozhovoru Věra Kunderová https://magazin.aktualne.cz/kultura/literatura/vera-kunderova-host/r~75dd66d80f7711eaa24cac1f6b220ee8/
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Padla facka, padla na sale...

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Mlatit-Parlamentni-listy-Facka-Foru-24-Drsne-kolem-Petry-Prochazkove-Zacina-byt-hodne-veselo-604570

Incident přinesla internetová televize Raptor-TV.cz. Fotograf se redaktora serveru Sputnik  snaží vyfotografovat, ten se však brání tím, že před sebou šermuje mobilem. „Vy se schováváte za ten mobil,“ říká fotograf. V tu chvíli přichází na scénu Petra Procházková. 
„Vy jste takový prase novinářský, že to jsem ještě fakt neviděla,“ dala si Procházková ruce v bok a spustila na novináře. „Takový lži, který vy vypouštíte, co si to vůbec dovolujete? Že se nestydíte,“ ptala se dále Procházková. Redaktor serveru Sputnik nereagoval. Vtom se však Procházková rozmáchla a vyrazila muži z rukou telefon, až odletěl mezi hrníčky. Následně mu vlepila facku. Muž si jej zdvihne a natáčí dále. „Nesahejte mi na můj telefon, paní Procházková,“ sděluje jí a stěžuje si na to, že jej fotograf neustále fotí. „A co by vás nefotil?“ zeptala se Procházková. „A proč bych já nemohl fotit?“ oponuje Franta. Procházková pak při svém odchodu cedí skrze zuby: „Ubožák.“ Oba aktéři se potom rozcházejí
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jsem přesvědčenou odpůrkyní jakéhokoliv násilí. Nejsem na to, co se v pátek stalo, hrdá, ale nejsem to já, kdo by se měl stydět....
Celá akce nese znaky připravené provokace ze strany zástupce propagandistického serveru Sputnik. Jeho redaktor vydal o zkušené novinářce Petře Procházkové pomlouvačný článek a následně ji a našeho fotografa obtěžoval natáčením a fyzickým kontaktem přímo na akci. Petra Procházková se neměla nechat vyprovokovat, byť je její reakce lidsky pochopitelná. Bez jakýchkoliv pochyb je však jasné, kdo cíleně lhal a manipuloval a kdo na místě nerespektoval opakované žádosti o ukončení obtěžování. 
Raptor TV je internetové medium Žarka Jovanoviče s nejasným financováním, které se zaměřuje na reportování z akcí různých extremistických spolků a často přejímá proruský narativ. Jovanovič působil ve spolku Hej, Občané!, které podporovalo Miloše Zemana a bylo i v jeho volebním štábu, kandidoval také za SPOZ v roce 2018. Zástupci spolku také aktivně pokládali otázky v publiku při prezidentských debatách a podporovali kandidáta SPD do europarlamentu generála Blaška, vystupují proti EU i NATO
https://denikn.cz/239802/provokace-serveru-sputnik-news-proti-novinarce-deniku-n/?ref=tit
Komplementarni pohled na celou udalost viz zde: http://www.protiproud.cz/politika/4773-tak-argumentuje-kavarna-fackami-a-rozbitim-dzky-k-hledani-korenu-pravdy-a-lasky-majdan-se-nezdaril-frustrace-nadlidi-stoupa-policie-mlci-topolankova-rada-obcane-ii-kategorie-stiny-teroru-vylezaji-z-der.htm   Provokoval fotograf Deníku N napadeného, nikoli obráceně! Petru Procházkovou prostě rozzuřilo, že se nedal vyprovokovat – a tak zaútočila. Doufala, že se napadený bude bránit. Jenže on se ukázal jako rozumný člověk, a facku jí nevrátil. To by byl poprask! Jenže je i tak...

Comments

Popular posts from this blog

Bitva u Kurska

Válka minulá a současná

Černé moře